Trwa przetwarzanie danych
Sklep Pewex

Pewex

Szukaj


 

Znalazłem 64 takie eksponaty

The Muppets: Popcorn

Szwedzki kucharz - jeden z Muppetów pojawiających się w programie The Muppet Show. Początkowo animatorem tej postaci był Jim Henson współpracujący z Frankiem Oz. Kucharz stanowi parodię gotujących przed kamerami telewizyjnymi kucharzy. Na głowie ma typowe kucharskie nakrycie głowy, a jego oczy całkowicie schowane są za krzaczastymi brwiami. Jako jeden z nielicznych Muppetów operuje dłońmi, które należą bezpośrednio do jednej z animujących go osób - początkowo był to Oz. Prawdziwe dłonie animatora są więc widoczne dla publiczności poprzez rękawy postaci, ale ich użycie ułatwia pracę z żywnością i narzędziami do jej przygotowywania.

Prawie wszystkie skecze z udziałem szwedzkiego kucharza rozpoczynają się w momencie, gdy stoi on w kuchni, machając przyborami służącymi do przygotowywania żywności i śpiewając swoją piosenkę powitalną w "języku", który jest parodią języka szwedzkiego – ledwo możliwym do zrozumienia bełkocie naśladującym charakterystyczne samogłoski języka szwedzkiego. Tekst piosenki zmieniał się z odcinka na odcinek, lecz zawsze kończy się słowami "börk! börk! börk!", po czym kucharz rozrzuca trzymane narzędzia.

Po wstępie kucharz rozpoczyna przygotowanie potrawy według receptury, cały czas opisując w swoim "języku" podejmowane działania. W jego mowie pojawiają się niekiedy słowa w języku angielskim, mające naprowadzić widzów na to, co kucharz zamierza ugotować. Postać podczas gotowania używa dość niekonwencjonalnych przyrządów kuchennych – broni palnej, rakiet tenisowych, itd. Skecze zwykle kończą się w konwencji slapsticku, gdzie kucharz "ulega" gotowanej potrawie.

W jednym ze skeczów nieprawidłowo wycelowana rakieta uszkodziła lekko twarz kukiełki, która pozostała oznaczona szramą przez całą resztę sezonu.

Muzyka w tle: Gershon Kingsley: 'Popcorn Song'- 1969

Kiedyś Internet czytało się z książki – I w taki o to właśnie sposób można było przeczytać cały internet . Kto miał ten wie.

Kiedyś Internet czytało się z książki

I w taki o to właśnie sposób można było przeczytać cały internet . Kto miał ten wie.

Daewoo-Fso Polonez Caro – Samochód osobowy produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku. Powstał jako następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany równolegle aż do 1991 roku. Przez cały okres produkcji samochód przeszedł kilka większych modernizacji, wprowadzano także kolejne odmiany.

Samochód odziedziczył po poprzedniku większość rozwiązań technicznych, w tym: układ przeniesienia napędu, zmodyfikowane silniki, układ hamulcowy oraz zawieszenie. Nowością było 5-drzwiowe nadwozie typu liftback. W 1988 roku wprowadzono wersję użytkową Poloneza nazwaną Truck. W 1991 roku przeprowadzono gruntowną modernizację, wprowadzając wersję Caro z nowym nadwoziem. Od 1996 roku dostępna była wersja sedan - Atu, rok później przeprowadzono ostatnią poważniejsza modyfikację Poloneza wprowadzając modele Caro i Atu Plus. Od 1999 roku dostępna była także wersja Kombi. Produkcję zawieszono 22 kwietnia 2002 roku, łącznie z zestawami montażowymi wyprodukowano 1 061 807 egzemplarzy modelu w różnych wersjach (bez dostawczych Trucków i vanów Cargo).

Daewoo-Fso Polonez Caro

Samochód osobowy produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku. Powstał jako następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany równolegle aż do 1991 roku. Przez cały okres produkcji samochód przeszedł kilka większych modernizacji, wprowadzano także kolejne odmiany.

Samochód odziedziczył po poprzedniku większość rozwiązań technicznych, w tym: układ przeniesienia napędu, zmodyfikowane silniki, układ hamulcowy oraz zawieszenie. Nowością było 5-drzwiowe nadwozie typu liftback. W 1988 roku wprowadzono wersję użytkową Poloneza nazwaną Truck. W 1991 roku przeprowadzono gruntowną modernizację, wprowadzając wersję Caro z nowym nadwoziem. Od 1996 roku dostępna była wersja sedan - Atu, rok później przeprowadzono ostatnią poważniejsza modyfikację Poloneza wprowadzając modele Caro i Atu Plus. Od 1999 roku dostępna była także wersja Kombi. Produkcję zawieszono 22 kwietnia 2002 roku, łącznie z zestawami montażowymi wyprodukowano 1 061 807 egzemplarzy modelu w różnych wersjach (bez dostawczych Trucków i vanów Cargo).

Pewexobus ZSD Nysa 522 - galeria

Powiedzieć o niej piękna, to mało! Zadbana, świeżo oklejona przemierzać będzie polskie drogi i bezdroża, dostarczając cały rzeszom obywateli towar w ramach handlu obwoźnego.
Przyznacie, że niezłe cacko wyszło?

Oklejenie i zdjęcia by autografic.pl

Termos z korkiem – Ja rzucili do sklepów, to potem używał cały kraj.

Termos z korkiem

Ja rzucili do sklepów, to potem używał cały kraj.

Kolorowe frotki – Pamiętacie czasy kiedy były one prawdziwym hitem i nosił je cały kraj?

Kolorowe frotki

Pamiętacie czasy kiedy były one prawdziwym hitem i nosił je cały kraj?

FSO Polonez – Samochód osobowy produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku. Powstał jako następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany równolegle aż do 1991 roku. Przez cały okres produkcji samochód przeszedł kilka większych modernizacji, wprowadzano także kolejne odmiany.

FSO Polonez

Samochód osobowy produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku. Powstał jako następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany równolegle aż do 1991 roku. Przez cały okres produkcji samochód przeszedł kilka większych modernizacji, wprowadzano także kolejne odmiany.

Modern Talking a.k.a. "Młode Tłoki" – Mówiąc, że mieli swoje 5 minut mocno bym przesadził, oni mieli cały kwadrans.

Modern Talking a.k.a. "Młode Tłoki"

Mówiąc, że mieli swoje 5 minut mocno bym przesadził, oni mieli cały kwadrans.

Zima stulecia 1978/1979 – Ta zima była wyjątkowo śnieżna. W noc sylwestrową 1978 rozpoczęły się tak intensywne opady śniegu (na Dolnym Śląsku z początku był to deszcz), że wkrótce potem w styczniu 1979 sparaliżowany został cały kraj, brakowało surowców energetycznych.

Zima stulecia 1978/1979

Ta zima była wyjątkowo śnieżna. W noc sylwestrową 1978 rozpoczęły się tak intensywne opady śniegu (na Dolnym Śląsku z początku był to deszcz), że wkrótce potem w styczniu 1979 sparaliżowany został cały kraj, brakowało surowców energetycznych.