Trwa przetwarzanie danych
Sklep Pewex

Pewex

Profil użytkownika

50T1

Zamieszcza eksponaty od: 13 lipca 2013 - 12:35
Ostatnio: 20 lipca 2013 - 1:37
  • Eksponatów na głównej: 3 z 3
  • Punktów za eksponaty: 845
  • Komentarzy: 3
  • Punktów za komentarze: 0
 
[eksponat]
0 ( 0) | raportuj
20 lipca 2013 o 0:55

Tak jeszcze w ramach sprostowania to silnik 019 (3 biegowy) został skonstruowany specjalnie dla modelu 50-T-1. Występował już w latach 1975/76. Silnik 023 (II biegowy, biegi nożne) nie został opracowany jako "modyfikacja" niby awaryjnej 019, tylko istniał już wcześniej ( Pegaz 750 z silnikiem 017 II biegowy z biegami w ręce rok 1974). Protoplastą tych wszystkich silników był model 010 (automat I biegowy znany z Pegaza) lub silniki S38 znane z Komarów (tylko posiadały inne obudowy).

[eksponat]
0 ( 0) | raportuj
20 lipca 2013 o 0:33

Niestety jest to nieprawdą!! Model 50-T-1 wychodzi w 1975 testowo (zapowiedź) lub w 1976 roku seryjnie . Kosztował 6500 zł. Odsyłam do literatury dla serwisów ROMETÓW z lat 70 i 80 . 50-T-1 to pierwszy motorower dwuosobowy. Model 2370 to dokładnie 50-T-1. Ta nazwa istnieje zamiennie: KOMAR 2370 lub 50-T-1. Model 2375 to jest przejściówka pomiędzy 50-T-1 a Ogarem 205. Dokładnie KOMAR 2375 lub ROMET 2375. (tzn. posiadał silnik 023 II biegowy, koła 19 cali, małe schowki znane z Komara, wyższa główka ramy, widelec taki jak w Ogarze 200 układ ssania powietrza poprzez ramę). A odnośnie skrzyni to jest MIT. Osobiście jeżdżę i skrzynia nie jest awaryjna! Biegów nie wybija. Trzeba mieć automat biegów z dobrą kulką i bez luzów oraz dobrze wychwycić moment zazębienia się kół II biegu i w tym cała filozofia :))

[eksponat]
0 ( 0) | raportuj
19 lipca 2013 o 10:47

Prezentowany egzemplarz jest moją własnością i wiem na 100% Istnieje polski silnik 3 biegowy (typu 019). Jest on wizualnie podobny do wersji 2 biegowej (typu 023). Silniki jawy były montowane do modelu OGAR 200. Silniki 019 po pewnym czasie zostały wycofane z produkcji. Później model 50-T-1 lub właściwie 50-T-3 został zastąpiony Ogarem 200, do którego zastosowano silnik jawa 223 (3 biegowy)

« poprzednia 1 następna »