Model samochodu osobowego, który był produkowany przez czechosłowacką firmę Škoda w Mladá Boleslav od roku 1976 do 1990.
Rodzina polskich samochodów osobowych i dostawczych produkowanych w latach 1957-1972 przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie, a od 1972 do 1983 przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. Wyprodukowano 521 311 egzemplarzy modelu.
Polski samochód rolniczy, produkowany w latach 1973 - 1994 w Poznaniu jako FSR Tarpan oraz obecnie jako Tarpan Honker do 1996 roku w Poznaniu, a od 1997 do 2007 i ponownie od 2009 roku w Lublinie.
Luksusowy samochód osobowy produkowany przez czechosłowacką, a później czeską firmę Tatra w latach 1974-1996. Samochód był następcą dla modelu 603. Do napędu używano chłodzonych powietrzem silników V8 DOHC montowanych za osia tylną. Auta te wykorzystywane były najczęściej przez urzędników rządowych, kierownictwo przemysłu i w ograniczonej liczbie jako samochody policji, ratownictwa medycznego czy straży pożarnej.
Rodzina samochodów osobowych produkowanych w latach 1957-1991 w fabryce VEB Sachsenring Automobilwerke w Zwickau założonej w 1902 roku przez Augusta Horcha w Niemieckiej Republice Demokratycznej. Nazwa Trabant odnosi się do uczczenia wystrzelenia w ZSRR sputnika – w językach łacińskim i niemieckim „trabant” znaczy „satelita”.
Volkswagen Typ 1, szerzej znany jako Volkswagen Beetle czy też Volkswagen Garbus – kompaktowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką markę Volkswagen (VW) w latach 1938-2003. Z ponad 21 000 000 wyprodukowanymi egzemplarzami w konfiguracji: chłodzony powietrzem silnik umieszczony za osią tylną z napędem tylnym, Garbus był najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji.
Polski samochód osobowy produkowany w latach 1951–1973 w FSO (w warszawskiej fabryce na Żeraniu) na licencji radzieckiego samochodu Pobieda. Był to pierwszy w powojennej historii Polski samochód produkowany seryjnie.
Komentarze