Marka samochodów dostawczych i minibusów produkowanych we wchodzącej w skład zjednoczenia IFA, fabryce VEB Barkas-Werke Karl-Marx-Stadt (obecnie Chemnitz) w byłej NRD.
Samochód osobowy klasy średniej, będący następcą modelu Fiat 1300/1500. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1968 samochód zajął 2. pozycję (za NSU Ro 80).
Samochód ten po raz pierwszy zaprezentowano w 1979 roku. W nowym pojeździe zmodernizowano nieznacznie nadwozie, w przedniej części zastosowano 4 okrągłe lampy świateł, zaś z tyłu nowe większe lampy. Dokonano również nieznacznych zmian we wnętrzu pojazdu. Rok później do oferty dołączyło kombi. Pojazd ten wyposażony był w silnik o pojemności 1.3l o mocy 54-56 KM (w zależności od wersji).
Samochód osobowy skonstruowany w zakładach FIAT, produkowany we Włoszech w latach 1972-1980, a w Polsce od 6 czerwca 1973 do 22 września 2000 roku (Polski Fiat 126p). Polska wersja licencyjna produkowana była przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych „Polmo” Bielsko-Biała w Bielsku-Białej oraz w Tychach. Jego poprzednikiem był Fiat 500, następcą Fiat Cinquecento.
Samochód osobowy produkowany przez zakłady GAZ w latach 1946-1958. Licencję na produkcję tego samochodu od 1950 roku posiadała warszawska FSO.
Samochód osobowy produkowany przez fabrykę Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod w Niżnym Nowogrodzie. Wołga produkowana była w dwóch wersjach GAZ-24-01 (sedan) i GAZ 24-02 (kombi). Wołgi 24 najczęściej można było spotkać w roli taksówek, gdyż posiadały obszerne wnętrze oraz bardzo miękkie piórowe zawieszenie tylne, które zapewniało znaczną wygodę jazdy.
Samochód osobowy klasy średniej produkowany w latach 1949–1956 przez zakłady wchodzące w skład zjednoczenia IFA. Była to konstrukcja bliźniacza DKW F89. Model dostępny był jako: 2-drzwiowy kabriolet, 3-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy sedan. Następca modelu F8. Do napędu użyto dwusuwowego silnika R2 o pojemności 0,9 l. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez Wartburga 311. Wyprodukowano 40.663 egzemplarze IFY F9.
Komentarze