Trwa przetwarzanie danych
Sklep Pewex

Pewex

Szukaj


 

Znalazłem 5 takich eksponatów
Zastava – Marka pojazdów i broni produkowanych początkowo w firmie Zavodi Crvena Zastava (po serbsku Zakłady Czerwony Sztandar), a obecnie Zastava Automobili AD. To duże zakłady przemysłu motoryzacyjnego i zbrojeniowego w mieście Kragujevac w Serbii, znane głównie z produkcji samochodów osobowych i ciężarowych. Prócz samochodów fabryka wyprodukowała[potrzebne źródło] m.in. karabiny oparte na modelu SKS.

Zastava

Marka pojazdów i broni produkowanych początkowo w firmie Zavodi Crvena Zastava (po serbsku Zakłady Czerwony Sztandar), a obecnie Zastava Automobili AD. To duże zakłady przemysłu motoryzacyjnego i zbrojeniowego w mieście Kragujevac w Serbii, znane głównie z produkcji samochodów osobowych i ciężarowych. Prócz samochodów fabryka wyprodukowała[potrzebne źródło] m.in. karabiny oparte na modelu SKS.

Zastava 1100p – Kompaktowy samochód osobowy z nadwoziem typu hatchback produkowany w zakładach Zastava w Kragujevacu, będący rozwinięciem konstrukcji Fiata 128. Produkcję rozpoczęto 15 października 1971 roku, do momentu jej zakończenia, 21 listopada 2008, powstało ponad milion egzemplarzy. Do napędu używano silników R4 o pojemności 1,1, a później także 1,3 l. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 4-biegową, a od końca lat 80. 5-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd montowany był także na Żeraniu w Fabryce Samochodów Osobowych jako Zastava 1100p.

Zastava 1100p

Kompaktowy samochód osobowy z nadwoziem typu hatchback produkowany w zakładach Zastava w Kragujevacu, będący rozwinięciem konstrukcji Fiata 128. Produkcję rozpoczęto 15 października 1971 roku, do momentu jej zakończenia, 21 listopada 2008, powstało ponad milion egzemplarzy. Do napędu używano silników R4 o pojemności 1,1, a później także 1,3 l. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 4-biegową, a od końca lat 80. 5-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd montowany był także na Żeraniu w Fabryce Samochodów Osobowych jako Zastava 1100p.

Pierwsze auto w latach u schyłku lat 90-tych? – tak to bywało na przełomie wieków niektóre pojazdy jak na przykład ta Zastava 1100p stawały się pierwszymi pojazdami zdolnymi przekroczyć 120 km/h w rękach młodocianych amatorów automobilizmu, a gdy już często przypadkiem nabyto (lub otrzymano na przykład od seniora rodu) taki pojazd starano się go spersonalizować wedle zasad gustu lub bezguścia właściciela, wybierano się w tym celu w niedzielny poranek na giełdę samochodową celem nabycia potrzebnych rupieci, by zrealizować plan przebudowy uklejony w głowie często pod wpływem napojów alkoholowych. Tworzyło się wiele ciekawych koncepcji okraszonych spoilerami i krzykliwymi kolorami, dodajmy do tego świeżo nabyte na stadionie Xlecia od panów z wątpliwą reputacją radio na kasety jednej ze znanych firm i bagażnik wyładowany kolumnami produkcji Tonsil-u dla pełnego zobrazowania zjawiska. To auto też ma taką przeszłość co widać po pasujących jak pięść do oka felgach

Pierwsze auto w latach u schyłku lat 90-tych?

Tak to bywało na przełomie wieków niektóre pojazdy jak na przykład ta Zastava 1100p stawały się pierwszymi pojazdami zdolnymi przekroczyć 120 km/h w rękach młodocianych amatorów automobilizmu, a gdy już często przypadkiem nabyto (lub otrzymano na przykład od seniora rodu) taki pojazd starano się go spersonalizować wedle zasad gustu lub bezguścia właściciela, wybierano się w tym celu w niedzielny poranek na giełdę samochodową celem nabycia potrzebnych rupieci, by zrealizować plan przebudowy uklejony w głowie często pod wpływem napojów alkoholowych. Tworzyło się wiele ciekawych koncepcji okraszonych spoilerami i krzykliwymi kolorami, dodajmy do tego świeżo nabyte na stadionie Xlecia od panów z wątpliwą reputacją radio na kasety jednej ze znanych firm i bagażnik wyładowany kolumnami produkcji Tonsil-u dla pełnego zobrazowania zjawiska. To auto też ma taką przeszłość co widać po pasujących jak pięść do oka felgach

Kosztowała więcej niż Fiat 125p – jeździła często szybciej od niego, a do tego technicznie wyprzedzała go o lata świetlne, co to za auto? otóż to jest Zastava 1100p z Jugosławii montowana w Polsce w FSO, w latach 90tych pełno ich wyginęło bo, rdzewiały jeszcze szybciej niż Fiat

Kosztowała więcej niż Fiat 125p

Jeździła często szybciej od niego, a do tego technicznie wyprzedzała go o lata świetlne, co to za auto? otóż to jest Zastava 1100p z Jugosławii montowana w Polsce w FSO, w latach 90tych pełno ich wyginęło bo, rdzewiały jeszcze szybciej niż Fiat


1