Trwa przetwarzanie danych
Sklep Pewex

Pewex

Szukaj


 

Znalazłem 10 takich eksponatów
Miś – Polski film fabularny z 1980 w reżyserii Stanisława Barei, pierwsza część trylogii filmowej w której skład wchodzą również Rozmowy kontrolowane i Ryś. Film opowiada o absurdach ogólnego zakłamania czasów PRL, uważany za kultową komedię.

Miś

Polski film fabularny z 1980 w reżyserii Stanisława Barei, pierwsza część trylogii filmowej w której skład wchodzą również Rozmowy kontrolowane i Ryś. Film opowiada o absurdach ogólnego zakłamania czasów PRL, uważany za kultową komedię.

Miś - kultowe sceny – Prezes Ochódzki: Powiedz mi po co jest ten miś?
Hochwander: Właśnie, po co?
Prezes Ochódzki: Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta.
. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?
Hochwander: Protokół zniszczenia...
Miś: Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.

Miś - kultowe sceny

Prezes Ochódzki: Powiedz mi po co jest ten miś?
Hochwander: Właśnie, po co?
Prezes Ochódzki: Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta.
. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?
Hochwander: Protokół zniszczenia...
Miś: Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.

Miś - kultowe sceny - Kotłownia

"Słucham pani kierowniczko. Tak jest. Aaaee... Aaaee... Pani kierowniczko... Pani kierowniczko, ja to wszystko rozumiem... Ja rozumiem, że wam jest zimno, ale jak jest zima to musi być zimno! Tak? Pani kierowniczko, takie jest odwieczne prawo natury! Czy ja palę? Pani Kierowniczko! Ja palę przez cały czas! Na okrągło! Nie no, nie ma za co. Moje uszanowanie dla pani Kierowniczki! Moje uszanowanie!"

Miś - kultowe komedie

Komedia złożona z groteskowych epizodów ukazujących rozpad PRL-owskiego systemu. Liczne sceny z barów mlecznych, urzędów i sklepów ujawniają absurd codziennej egzystencji Polaków. Wokół historii Ochódzkiego (Stanisław Tym) narasta wiele ważnych, małych opowieści charakteryzujących rzeczywistość początku lat osiemdziesiątych.

Miś - kultowe sceny - Kiosk Ruchu

"Cholera jasna! Won mi tu stąd, jeden z drugim! Będzie mi tu kłaki rozrzucał! Panie! Tu nie jest salon damsko-męski! Tu jest kiosk RUCH-u! Ja... Ja tu mięso mam!"

Poszukiwany, poszukiwana (1972r.) – 'Sprzątać Marysia nie musi...' czyli słynny greps z kultowego filmu. Najbardziej osobliwa pomoc domowa PRL-u.

Poszukiwany, poszukiwana (1972r.)

'Sprzątać Marysia nie musi...' czyli słynny greps z kultowego filmu. Najbardziej osobliwa pomoc domowa PRL-u.

Nie Lubie Poniedzialku - kultowe komedie

Rzecz dzieje się pewnego feralnego poniedziałku w Warszawie. Bohaterem zaś jest zbiorowość - kilkanaście osób, których pechowe i skomplikowane perypetie słabiej lub silniej zazębiają się ze sobą. "Nie lubię poniedziałku" to satyra na polską rzeczywistość wczesnych lat siedemdziesiątych. Codzienność ukazana jako świat absurdu. Reżyseria: Tadeusz Chmielewski

Miś - kultowe sceny - Dziedzic Pruski

Na planie filmu "Ostatnia paróweczka Hrabiego Barry Kenta"


1