Trwa przetwarzanie danych
Sklep Pewex

Pewex

Szukaj


 

Znalazłem 32 takie eksponaty

Kultowe seriale " Zmiennicy" - Stanisław Bareja (22 zdjęcia)

Serial o peerelowskiej rzeczywistości ukazanej poprzez pryzmat perypetii taksówkarzy fikcyjnego warszawskiego WPT (Warszawskie Przedsiębiorstwo Taksówkowe).
Polski Fiat 125p. Akcja serialu skupiona jest wokół taksówki o numerze bocznym 1313. Najpierw jest to niebieski Polski Fiat 125p o numerach rejestracyjnych WAT 039P z 1977 roku, mocno wyeksploatowany, przeznaczony na licytację. Na końcu pierwszego odcinka rusza w ostatni kurs z personalnym Łukasikiem, który kończy się feralnie - na samochód spada pomnik Zwycięskiej Myszy Postępu i Tradycji. Następną 1313 jest Polski Fiat 125p w kolorze żółtym "Safari" o numerach WAE 606B z roku 1980 lub 1981. Ten Fiat towarzyszy bohaterom przez cały serial. W toku serialu staje się skarbonką przechowującą w obszyciu fotela kierowcy 50 tys. dolarów. Gdy samochód osiąga przebieg 212 000 km, zostaje przeznaczony na licytację. O kupno samochodu kłócą się Antoni Kłusek i Zenon Kuśmider, którzy wiedzą o ukrytych w fotelu pieniądzach. Ostatecznie auto zostaje sprzedane za 10 100 000 zł. Fotel kierowcy żółtej 1313 został jednak wcześniej przeniesiony do następnej czerwonej taksówki 1313 - FSO 125p o numerach WIR 622B wyprodukowanego po 1983 roku.

Fiat 125p – Polski Fiat 125p - samochód osobowy klasy średniej produkowany w FSO na Żeraniu od 28 listopada 1967 do 29 czerwca 1991 na podstawie umowy licencyjnej z włoską firmą FIAT z 1965 roku. Po wygaśnięciu licencji w 1983 roku nazwę zmieniono na FSO 125p.

Fiat 125p

Polski Fiat 125p - samochód osobowy klasy średniej produkowany w FSO na Żeraniu od 28 listopada 1967 do 29 czerwca 1991 na podstawie umowy licencyjnej z włoską firmą FIAT z 1965 roku. Po wygaśnięciu licencji w 1983 roku nazwę zmieniono na FSO 125p.

Kosztowała więcej niż Fiat 125p – jeździła często szybciej od niego, a do tego technicznie wyprzedzała go o lata świetlne, co to za auto? otóż to jest Zastava 1100p z Jugosławii montowana w Polsce w FSO, w latach 90tych pełno ich wyginęło bo, rdzewiały jeszcze szybciej niż Fiat

Kosztowała więcej niż Fiat 125p

Jeździła często szybciej od niego, a do tego technicznie wyprzedzała go o lata świetlne, co to za auto? otóż to jest Zastava 1100p z Jugosławii montowana w Polsce w FSO, w latach 90tych pełno ich wyginęło bo, rdzewiały jeszcze szybciej niż Fiat

FSO Polonez 1500 – Słynny "borewicz" . Wg. mnie najpiękniejsze auto PRL :)

FSO Polonez 1500

Słynny "borewicz" . Wg. mnie najpiękniejsze auto PRL :)

Polonez – Z taśm fabryki FSO zjechał nowy model samochodu, któremu w drodze plebiscytu „Życia Warszawy” nadano nazwę Polonez. Oczywiście najbardziej ekskluzywne wersje sprzedawane był prominentom w Pewexie. ;-)

Polonez

Z taśm fabryki FSO zjechał nowy model samochodu, któremu w drodze plebiscytu „Życia Warszawy” nadano nazwę Polonez. Oczywiście najbardziej ekskluzywne wersje sprzedawane był prominentom w Pewexie. ;-)

Milionowy samochód – 8 listopada – w FSO na Żeraniu wyprodukowano milionowy samochód. Piękny, błyszczący egzemplarz oczywiście można było nabyć w Pewexie!

Milionowy samochód

8 listopada – w FSO na Żeraniu wyprodukowano milionowy samochód. Piękny, błyszczący egzemplarz oczywiście można było nabyć w Pewexie!