Trwa przetwarzanie danych
Sklep Pewex

Pewex

Szukaj


 

Znalazłem 13 takich eksponatów
Moskwicz na pedały. – Gdy byłem dzieciakiem, to takie autko było moim marzeniem. Z pewnością było bardzo rzadkie, bo chyba sprowadzane z ZSRR. Pierwsze, własne auto. I co z tego, że na pedały.
 Przy odrobinie fantazji można było "panienkę" na przejażdżkę zabrać.

Moskwicz na pedały.

Gdy byłem dzieciakiem, to takie autko było moim marzeniem. Z pewnością było bardzo rzadkie, bo chyba sprowadzane z ZSRR. Pierwsze, własne auto. I co z tego, że na pedały.
Przy odrobinie fantazji można było "panienkę" na przejażdżkę zabrać.

Pierwsze auto w latach u schyłku lat 90-tych? – tak to bywało na przełomie wieków niektóre pojazdy jak na przykład ta Zastava 1100p stawały się pierwszymi pojazdami zdolnymi przekroczyć 120 km/h w rękach młodocianych amatorów automobilizmu, a gdy już często przypadkiem nabyto (lub otrzymano na przykład od seniora rodu) taki pojazd starano się go spersonalizować wedle zasad gustu lub bezguścia właściciela, wybierano się w tym celu w niedzielny poranek na giełdę samochodową celem nabycia potrzebnych rupieci, by zrealizować plan przebudowy uklejony w głowie często pod wpływem napojów alkoholowych. Tworzyło się wiele ciekawych koncepcji okraszonych spoilerami i krzykliwymi kolorami, dodajmy do tego świeżo nabyte na stadionie Xlecia od panów z wątpliwą reputacją radio na kasety jednej ze znanych firm i bagażnik wyładowany kolumnami produkcji Tonsil-u dla pełnego zobrazowania zjawiska. To auto też ma taką przeszłość co widać po pasujących jak pięść do oka felgach

Pierwsze auto w latach u schyłku lat 90-tych?

Tak to bywało na przełomie wieków niektóre pojazdy jak na przykład ta Zastava 1100p stawały się pierwszymi pojazdami zdolnymi przekroczyć 120 km/h w rękach młodocianych amatorów automobilizmu, a gdy już często przypadkiem nabyto (lub otrzymano na przykład od seniora rodu) taki pojazd starano się go spersonalizować wedle zasad gustu lub bezguścia właściciela, wybierano się w tym celu w niedzielny poranek na giełdę samochodową celem nabycia potrzebnych rupieci, by zrealizować plan przebudowy uklejony w głowie często pod wpływem napojów alkoholowych. Tworzyło się wiele ciekawych koncepcji okraszonych spoilerami i krzykliwymi kolorami, dodajmy do tego świeżo nabyte na stadionie Xlecia od panów z wątpliwą reputacją radio na kasety jednej ze znanych firm i bagażnik wyładowany kolumnami produkcji Tonsil-u dla pełnego zobrazowania zjawiska. To auto też ma taką przeszłość co widać po pasujących jak pięść do oka felgach

Polska ciężarówka rajdowa – Star 266 4x4 - auto stworzone do jazdy w szczególnych warunkach

Polska ciężarówka rajdowa

Star 266 4x4 - auto stworzone do jazdy w szczególnych warunkach

Nysa – Jak pokazuje plakat, auto to miało również zapędy terenowe!

Nysa

Jak pokazuje plakat, auto to miało również zapędy terenowe!

Kultowe seriale " Zmiennicy" - Stanisław Bareja (22 zdjęcia)

Serial o peerelowskiej rzeczywistości ukazanej poprzez pryzmat perypetii taksówkarzy fikcyjnego warszawskiego WPT (Warszawskie Przedsiębiorstwo Taksówkowe).
Polski Fiat 125p. Akcja serialu skupiona jest wokół taksówki o numerze bocznym 1313. Najpierw jest to niebieski Polski Fiat 125p o numerach rejestracyjnych WAT 039P z 1977 roku, mocno wyeksploatowany, przeznaczony na licytację. Na końcu pierwszego odcinka rusza w ostatni kurs z personalnym Łukasikiem, który kończy się feralnie - na samochód spada pomnik Zwycięskiej Myszy Postępu i Tradycji. Następną 1313 jest Polski Fiat 125p w kolorze żółtym "Safari" o numerach WAE 606B z roku 1980 lub 1981. Ten Fiat towarzyszy bohaterom przez cały serial. W toku serialu staje się skarbonką przechowującą w obszyciu fotela kierowcy 50 tys. dolarów. Gdy samochód osiąga przebieg 212 000 km, zostaje przeznaczony na licytację. O kupno samochodu kłócą się Antoni Kłusek i Zenon Kuśmider, którzy wiedzą o ukrytych w fotelu pieniądzach. Ostatecznie auto zostaje sprzedane za 10 100 000 zł. Fotel kierowcy żółtej 1313 został jednak wcześniej przeniesiony do następnej czerwonej taksówki 1313 - FSO 125p o numerach WIR 622B wyprodukowanego po 1983 roku.

Kosztowała więcej niż Fiat 125p – jeździła często szybciej od niego, a do tego technicznie wyprzedzała go o lata świetlne, co to za auto? otóż to jest Zastava 1100p z Jugosławii montowana w Polsce w FSO, w latach 90tych pełno ich wyginęło bo, rdzewiały jeszcze szybciej niż Fiat

Kosztowała więcej niż Fiat 125p

Jeździła często szybciej od niego, a do tego technicznie wyprzedzała go o lata świetlne, co to za auto? otóż to jest Zastava 1100p z Jugosławii montowana w Polsce w FSO, w latach 90tych pełno ich wyginęło bo, rdzewiały jeszcze szybciej niż Fiat

FSO Polonez 1500 – Słynny "borewicz" . Wg. mnie najpiękniejsze auto PRL :)

FSO Polonez 1500

Słynny "borewicz" . Wg. mnie najpiękniejsze auto PRL :)

Syrena - 30 lat minęło – Mija dokładnie 30 lat od kiedy z taśmy zjechała ostatnia, stara, poczciwa Syrenka - prawdziwa królowa polskich szos! Od 20 marca 1957 roku do 30 czerwca 1983 roku, wyprodukowano 521 311 egzemplarzy! Jedno auto, tysiące, wielopokoleniowych, rodzinnych wspomnień:)

Syrena - 30 lat minęło

Mija dokładnie 30 lat od kiedy z taśmy zjechała ostatnia, stara, poczciwa Syrenka - prawdziwa królowa polskich szos! Od 20 marca 1957 roku do 30 czerwca 1983 roku, wyprodukowano 521 311 egzemplarzy! Jedno auto, tysiące, wielopokoleniowych, rodzinnych wspomnień:)